Croisades #2 - Seconde unité de Templier - Second Templar Unit

J'ai continué dans ma lancée sur les Templiers avec une seconde unité de chevaliers templiers, cette fois ci de la marque Old Glory

I paint anew some templars with a second units of  mounted Knights. This time they come from Old Glory.


Les figurines Old Glory sont plus fines en gabarit que les Perry, ce sont de vraies 25mm. Je me suis un peu battu pour les chevaux, car la plupart ont été réutilisés pour d'autres figurines.  Du coup certaines ne matchent pas très bien.

The Old glory miniatures are smaller than the Perry ones, they are true 25mm. I fight to found suitables horses, because most of them had been recycled for other miniatures. For sure some horses don't match very well.

Old Glory Templar and Essex Horse

J'ai de nouveau complété les boucliers par ceux de la boite à rabiot pour avoir des boucliers en amande.

I also complete the shield with some from the bitz box to have norman shields.

Unit Great Banner


Great Banner other Side


Knight with Sword

Other view

Pour comparaison, j'ai fait une photo cote à cote des 3 derniers chevaliers peints (De gauche à droite Perry - Conquest - Old Glory)

For Comparison - I take pictures side by side of the 3 last knights I paint. (From left to right, Perry - Conquest - Old Glory)




Commentaires